Nieuwe kleding, nieuwe fietsen… 

Nieuwe kleding: We hebben weer een nieuwe ‘The Bike Store’ kledingset. En na veel enthousiaste reacties kunnen we wel zeggen dat deze zeer geslaagd is! In samenwerking met Shimano en Milremo hebben we zelf deze lijn ontworpen. Wel hebben we even getwijfeld over de kleuren, maar wat er uiteindelijk uit is gekomen voelde wel het beste. Oranje en magenta in 2 diverse patronen, tijdloos en niet té veel schreeuwende reclame in de vorm van ‘The Bike Store’. We hebben redelijk veel besteld, maar we moeten er wel bij zeggen dat het hard gaat. Een setje kost je €149,95. De vorige set hebben we ook los van elkaar verkocht, maar toen bleven we met losse items zitten en dat willen we nu voorkomen. Dus alleen als set te koop. Goede kwaliteit en erg prettige zeem. Probeer het gewoon zelf! 😉

Nieuwe fietsen: Cannondale heeft afgelopen week zijn allernieuwst e-bike gelanceerd. De Mavaro NEO was natuurlijk al een erg mooie e-bike met sportief DNA, maar hij heeft een complete make-over gehad. Hier de grootste veranderingen ten opzichte van het 2020 model: *Accu: De 625Wh! accu is in het frame geïntegreerd, behalve bij de Mavaro NEO 5, daar zit een 500Wh accu in. Uiteraard nog ruim voldoende voor heerlijke tourtochten of behoorlijk woon-werkverkeer. *Aandrijving: Naast de gebruikelijke derailleurversnelling vinden we in de nieuwe serie ook twee modellen terug met een riemaandrijving. Je e-bike wordt dankzij de riem een stuk stiller en  onderhoudsvriendelijker. *Vering: In de 2021 serie is de HeadShok vering op alle modellen aangebracht. Een lichte en slanke voorvork, met het comfort van 50mm veerweg. Alle oneffenheden op het wegdek worden moeiteloos opgevangen. *Verlichting: In samenwerking met Garmin heeft Cannondale een geïntegreerd systeem ontwikkeld dat ervoor zorgt dat je als het ware ogen in je achterhoofd hebt. Dankzij de ‘radar’ zie je op je display eventueel verkeer dat achter je rijdt. Je wordt dus nooit meer verrast door een passerende auto. Helaas wel alleen verkrijgbaar op het topmodel. *Prijzen: De Mavaro NEO is er vanaf €3799,-. Het topmodel, de Mavaro NEO 1 zit op €5999,-. Alle modellen zijn tevens te rijden als leasefiets! Kom langs in de winkel voor de actuele levertijd en meer info. Uiteraard is ook de Mavaro NEO van afgelopen jaar ook nog gewoon te koop en voldoende op voorraad.

Wat betreft elektrische fietsen hebben we ons vaak afgevraagd waarom wij er over de regel niet heel veel verkopen en waar dat nou precies aan ligt. Geen goede collectie? Te weinig reclame? Uiteindelijk denken we het te weten. We stralen nogal sportief uit, veel mensen komen binnenlopen voor een old-school Gazelle of Batavus elektrische fiets. En laten we die nou juist niet hebben staan. Wel hebben we stoere, sportieve en kwalitatief hoge elektrische fietsen staan die veel mensen een beetje afschrikken. Ook merken we dat de sportieve fietser die wel bij ons binnenkomt voor een nieuwe fiets vaak nog helemaal niet ’toe’ is aan een e-bike. De uitspraken: ‘Ik wil zelf ook nog wat doen’, ‘Ik ben daar nog te sterk voor’ en ‘Ohh nee dat is voor oudere mensen’ krijgen we dan ook regelmatig te horen. En dat is goed hè, begrijp ons niet verkeerd. Maar wat veel mensen vergeten is dat een e-bike eigenlijk een verlengstuk wordt van je vrijheid op de fiets. Wanneer stap jij in de auto in plaats van op de fiets? Is dat bij 10km? Of 20km? Op een gewone fiets even bij iemand op de koffie die op 20 km afstand van je woont is niet iets wat veel mensen doen. Je komt toch behoorlijk bezweet aan, als je een beetje doorfietst, en daarna moet je ook nog terug. Met een e-bike zal die drempel een stuk lager liggen en wie weet plak jij er op de terugweg nog een lusje bij aan. Ook voor het vermijden van files of het openbaar vervoer tijdens woon-werkverkeer is de e-bike een ideaal vervoersmiddel. En geen mondkapje nodig!

Wie het op Facebook een beetje gevolgd heeft weet dat ik, Claudia, sinds april een Cannondale Tesoro NEO heb. Een elektrische fiets dus. Verbaasde blikken en waarom ik dat überhaupt nodig had. Nog zo jong en sportief! En daar gaat het juist om, zo sportief, maar als ik gezellig naar een vriendin in Holten ga (18km) pak ik de auto. Nu niet meer, lekker 3 kwartier op de fiets en ik kom niet bezweet aan. Ook de terugweg, met wind tegen, fiets ik dan ook met plezier. Geen benzine nodig, ben lekker anderhalf uur in beweging geweest en kom voldaan thuis, maar niet moe! Genieten dus en kan het iedereen aanraden!

Dan nog even een kleine up-date met betrekking tot de werkplaats. Het blijft onverminderd druk, dus houd nog steeds rekening met een doorlooptijd van 2 weken voor een reparatie aan je racefiets, mountainbike, e-bike of stadsfiets. 

En oh ja, a.s. donderdag 21 mei (Hemelvaartsdag) zijn wij GESLOTEN!